· Noticies · Notícies · La Fundació Finestrelles inaugura demà l’ampliació de la seva residència especialitzada en discapacitat intel·lectual i envelliment

Notícies

15/06/2017

La Fundació Finestrelles inaugura el proper 16 de juny l’ampliació de la residència i obre un nou servei d’atenció residencial 24 hores especialitzat en persones amb discapacitat intel·lectual durant el període d’envelliment.

L’esperança de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual (DID) ha augmentat un 400% els últims 30 anys i ha arribat als 70 anys de mitjana, gràcies als constants avenços mèdics i a la millora de l’atenció personalitzada per part d’entitats com la Fundació Finestrelles. Per primera vegada, les persones amb DID tenen l’oportunitat de viure la seva vellesa de forma normalitzada i amb qualitat de vida.

Aquesta etapa comporta una alta complexitat, degut a que el període d’envelliment d’aquest col·lectiu s’inicia en edats prematures, a partir dels 45 anys, i es manifesta en problemes de salut i mobilitat, com l’Alzheimer, dificultats per caminar o diferents cardiopaties, patologies que presenten una major incidència en persones amb DID.

La residència vol donar resposta a aquesta necessitat. La nova infraestructura ha eliminat totes les barreres arquitectòniques, ha dissenyat espais per a que tinguin la màxima autonomia possible, i ha condicionat diferents zones per poder organitzar activitats adaptades. L’objectiu: assegurar que visquin l’envelliment amb la millor qualitat de vida i satisfacció possible en un entorn que esdevé la seva llar.

Dia: divendres 16 de juny de 2017

Hora: 11:30h