Inici > Blog > Nit de sensacions amb Meteomúsica

Nit de sensacions amb Meteomúsica

Publicat el 02.12.2013 en Actes benèfics

Un any més, gràcies per estar al nostre costat!

linea-title-int

Nit de sensacions al Conservatori del Liceu

Pedregades, llamps, trons, pluja, entre d’altres fenòmens meteorològics, i molta música, van inundar l’auditori del Conservatori del Liceu durant la gala benèfica organitzada per la Fundació Finestrelles el passat 2 de desembre en l’espectacle Meteomúsica.

De la mà del meteoròleg Alfred Rodríguez Picó i de l’Orquestra de Cambra de Granollers, dirigida per Corrado Bolsi, els espectadors van fer un viatge audiovisual pel planeta per reviure els fenòmens meteorològics més extrems: des del fred més gèlid a 80 graus sota zero fins a la calor més intensa de 50 graus positius del desert, travessant tempestes i huracans de diversos indrets del món.
Tots aquests fenòmens i molts d’altres van ser els veritables protagonistes de “Meteomúsica” conjuntament amb les obres musicals de grans compositors clàssics com Beethoven, Sibelius, Vivaldi, Bach o Haydn, entre d’altres, interpretades per una trentena de músics de l’Orquestra de Cambra de Granollers.
La gala benèfica d’enguany va ser una nit intensa carregada de sensacions. El conductor de l’acte, Alfred R. Picó, ja ho havia anunciat en iniciar l’espectacle: “el concert és a punt de començar, és el moment d’advertir que podeu córrer algun risc durant el concert; per tant, qui ho desitgi, encara és a temps d’abandonar la sala”. Però ningú es va moure de la butaca. Al cap d’uns minuts, però, part de la platea va veure’s afectada per una pedregada sobtada, però també inofensiva, de boles de porexpan. Més tard, reviuríem alguns llamps i trons dins l’auditori i, fins i tot en algun moment, els braços del públic es convertirien en fortes onades per acompanyar la 6a sonata per a corda de Rossini. En definitiva, una veritable experiència pels sentits!
Durant una hora i mitja, l’espectacle va conjugar música, història, divulgació, anècdotes, humor i fins i tot consells pràctics per fer front a alguns dels fenòmens meteorològics. Un dels moments més màgics de la nit va sorgir de les aurores boreals, moment en què els nois i noies de la Fundació van pujar damunt de l’escenari per acompanyar el “Vals triste” de Sibelius amb una coreografia que va rebre forts aplaudiments de l’auditori.

131202-170
L’acte també va incloure unes paraules de recordatori per part del gerent de la Fundació, Lluís Viguera, en memòria del Sr. José Monset, un dels patrons destacats i fundador de l’entitat que ens va deixar la primavera passada i que va ser un dels pilars fonamentals del que avui és la Fundació Finestrelles.
L’espectacle es va tancar, com no podia ser d’una altra manera, amb la previsió meteorològica per al cap de setmana amb un gran mapa d’isòbares.
El concert va comptar amb la presència de la Consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, la Secretària General, Dolors Rusinés, i la Directora General de l’ICASS, Carmela Fortuny, entre moltes altres personalitats.
Volem agrair la col·laboració de tot el públic que va aconseguir que les entrades s’exhaurissin dies previs a la celebració del concert, de tots els patrocinadors i, en especial, del Conservatori del Liceu per haver-nos cedit les seves instal·lacions.

Encara no hi ha comentaris per "Nit de sensacions amb Meteomúsica"

Els comentaris estan tancats
Fes-te amic